Pagini

duminică, 17 aprilie 2011

Tort cu mousse de visine

Cu ocazia Floriilor, am facut un tort pentru mama, care este sarbatorita azi. Si fiindca a fost pe repezeala, am facut ceva simplu, usor si gustos.
Blat: 6 oua, 60 ml apa, 240 g zahar, 210 g faina, 40 g mac, o jumatate praf de copt, esenta de vanilie. Ouale se separa, se bat albusurile spuma cu apa si cu zaharul,, se adauga galbenusurile in care am pus praful de copt si l-am stins cu putina zeama de lamaie. apoi se adauga treptat si in ploaie faina, amestecata in prealabil cu macul. Se pune in forma de tort la cuptor la 180 de grade aproximativ 30-40 minute, (in functie de cuptorul fiecaruia).
Crema: Frisca lichida 300-350 ml, visine, gelatina. Aici eu am avut niste visine puse in congelator , cam 600 de grame avea punga inghetata. Le-am dezghetat putin atat cat sa le pot da prin blender, le-am pus intr-un vas pe foc si am adaugat 3-4 linguri de zahar. Cand s-a topit zaharul am oprit focul si le-am lasat la racit. Intre timp, am pus la hidratat 2 pliculete de gelatina, pe care le-am adaugat ulterior visinelor pasate. Cand s-au racit visinele, le-am amestecat cu frisca batuta si am pus crema la rece pana la asamblare. De insiropat, eu am insiropat cu suc de la un compot de mure, si sa nu ramana murea fara suc, am pus-o pe al doilea blat, si apoi am turnat crema.
Am ornat cu frisca.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Sunteti bineveniti sa cereti sau sa imi dati sfaturi. Va multumesc!